Hoe kwam ik nou in Frankrijk met het Frankrijkhuis en al die camera’s..?

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

Verrassing

Ongeveer een maand geleden belde Gideon van Eeden van Tafelberg Films. Of ik m’n agenda leeg kon maken van 13 tot en met 18 mei.. Tja.. Nou is tijdgebrek bij mij altijd en immer schrijnend. Dus, Gideon.. wat zijn je plannen, was m’n vraag.. Maar daar kon hij geen antwoord op geven. Verrassing..!

Levensmotto

Laat het omgaan met verrassingen nou net niet m’n sterkste punt zijn… Maar in het kader van mijn nieuwe levensmotto ‘Mens durf te leven’ heb ik inderdaad de agenda leeg gemaakt, alhoewel dat pas vanaf de 14e lukte. Geen punt. Dan ging de rest van de crew alvast vooruit.

Filmpilot

En wat gingen we dan doen? Dat kun je lezen in het verhaal dat Josee van het Frankrijkhuis schreef.. (zie de link onderaan) in het kort komt het er op neer dat we een filmpilot gingen opnemen, met mij in de hoofdrol.. Moi ja.. In de rol van – nou ja – mezelf. In een prachtig authentiek deel van Frankrijk. En wat was het prachtig! En wat was het authentiek. En wat was het makkelijk om te vergeten dat er camera’s draaiden….

Saint Laurent de la Cablerisse

Het is de best gedocumenteerde vakantie geworden, die ik ooit gehad heb. En als we dit jaar nog geen plannen hadden voor de zomervakantie, dan ging ik er dit jaar al met de kinderen naartoe.. Nu moet het wachten tot zomer 2013. Maar één ding staat vast, ik ga terug naar Saint Laurent de la Cablerisse.. met kinderen.

Kinderen

Want wat is het betoverend mooi in de Languedoc, een voor mij voorheen volkomen onbekend gebied.. En wat was het een prachtige villa (mét zwembad) in het park les Jardins de Saint Benoit. Na het zien van de foto’s, het horen van de verhalen en het 100 keer spelen van het spel Carcassonne (met een tekening van het kasteel van Carcassonne op de doos) willen zij natuurlijk naar de Languedoc.. dat begrijp je.

Filmpilot Het Frankrijk Huis « Het Frankrijk Huis achter de schermen.

Geef een reactie

