Is groen het nieuwe zwart?

Groen

Groen

Deze tweet van @janouheldoorn hield me bezig, meer dan een tweet gebruikelijk doet..

“janouheldoorn: @eisvrij @kleurkleur Heb ik iets gemist #help #hilfe #isgroenhetnieuwezwart

Ja, dacht ik eerst. En meteen daarna weer nee.. Dat schiet dus niet op… En als je ’t antwoord niet weet, biedt Google uitkomst. Dus zocht ik op Google het volgende op: is groen het nieuwe zwart. Ruim 5 miljoen hits! Dat had ik niet verwacht.

Er is een website: www.groenhetnieuwezwart.nl. Heel boeiend, over modemerken die bezig zijn met maatschappelijk verantwoord ondernemen. Er is een boek: Groen is het nieuwe zwart, over hetzelfde thema. Maar helaas dus niet direct over kleur.

Dus zeg ik maar wat over de kleur. Nee, groen is niet het nieuwe zwart. Maar groen is wel belangrijker dan het in heel (HEEL) lange tijd geweest is. Jaren geleden riep groen consequent dezelfde reactie op in ‘de textiel’ – Groen, kost poen! Omdat groen gewoonweg niet verkocht.

Dat is inmiddels wel anders. En toch blijft ’t oppassen met groen. Groen mag dan zorgen voor ontspanning en rust, of juist lekker knallen in lekker fel groen, alle wanden groen vind ik niet zo’n goed idee. De meeste mensen zien er wat ziekelijk uit in een groene ruimte. En als er maar vaak genoeg aan je gevraagd wordt of je je wel helemaal lekker voelt, ga je daar vanzelf een keer aan twijfelen.

Wil je groen in huis? Kies dan als je uitzicht groen is, voor geelgroen of blauwgroen. Zo voorkom je dat de wanden de concurrentie aangaan met het groen van het uitzicht. Groen combineert vooral heel mooi met houten meubelen en vloeren en veel wit.

This entry was posted in kleur and tagged , , , by Nancy Koornwinder. Bookmark the permalink.

About Nancy Koornwinder

Ik ben Nancy Koornwinder, Social Media expert. Met 10 Social help ik ondernemers hun bedrijf te laten groeien. Inmiddels heb ik zo ongeveer elk beroep voorbij zien komen.. van makelaar tot steigerbouwer en van spelontwikkelaar tot estate planner. Allemaal zagen ze snel resultaat. En daar doe ik het voor. Resultaat!

Geef een reactie

