Zakelijk twitteren voor beginners…

Langzamerhand voel ik dat het nut van Twitter toch wat breder ingezien wordt. Werd er eerst wat lacherig gereageerd in de trant van “jij hebt zeker tijd te veel met al je getwitter…”, nu merk ik dat steeds meer ondernemers doorhebben dat er op Twitter meer gebeurt dan melden dat het tijd is voor een kop koffie/sigaret/wandeling met de hond/een dutje.

Toch zijn ondernemers nog altijd verbaasd over hoe snel je op Twitter meer te weten kunt komen over je doelgroep, je concurrentie, de markt. Het enige dat je nodig hebt zijn wat handvatten en inderdaad ja.. een beetje tijd. Maar wil je effectief zakelijk twitteren, dan kom je met 10 minuten per dag al een heel eind. Dat moet op te brengen zijn.

Ik zie in Twitter niet alleen een instrument om aan klanten te komen. Het is ook een bron van vermaak, informatie en gezelligheid. Wil ik iets weten, dan stel ik mijn vraag op Twitter. Vrijwel altijd volgt binnen no time een antwoord. Of het nu gaat om het nummer van Seasons dat ik had willen bewaren maar heb verknipt voor een moodboard, een vlek die niet uit het tapijt lijkt te verwijderen of betaalbare workshopruimte in Amsterdam..

In mijn enthousiasme heb ik meerdere collega’s Twitter op geholpen, en zelfs een benefiet workshop voor 10 ondernemers georganiseerd (zij betaalden aan het goede doel, en leerden in ruil de basis van het zakelijk Twitteren). Inmiddels geef ik minimaal 2 keer per maand een workshop zakelijk twitteren (alleen in augustus niet, want ook een ondernemer moet een keer op vakantie).

Wil je leren zakelijk twitteren, schrijf je dan in via nancy@kleurkleur.nl of door te reageren op dit blog. De workshops vinden plaats op woensdagochtend, van half 10 tot half 12, in Haarlem en op soms ook ’s avonds van 7 tot 9 uur. Na inschrijven ontvang je meer informatie.

Deze workshop vindt plaats op de volgende data, kijk in de Agenda of er nog plaatsen beschikbaar zijn.
Workshop data voor 2011:

  • 14 september
  • 28 september
  • 12 oktober
  • 26 oktober
  • 9 november
  • 23 november
  • 7 december
  • 21 december

Op de foto zie je de deelnemers van de workshop van 6 juli 2011.

Geef een reactie

