Zakelijk twitteren voor beginners…

Nog steeds hoor ik ondernemers zeggen dat ze het nut van Twitter niet zo heel erg inzien. “Zakelijk gezien voegt dat toch niet toe?” Stomverbaasd zijn ze als ik ze vertel dat je in een paar minuten tijd tot in het hart van je doelgroep kunt doordringen. Als je maar even weet hoe je dat doen moet..

Het is jammer dat veel ondernemers nog een overwegend negatieve houding hebben als het om Social Media gaat. “Social Media, komt er ook nog ‘ns bij. Heb je je mail weggewerkt, moet je zeker ook nog gaan Twitteren. En waarover dan? Alsof ik daar naast al m’n werk tijd voor heb.. “.

Als enthousiast twitteraar begrijp ik niets van die houding. Zelf begon ik ruim een jaar geleden heel sceptisch (dat wel), omdat ik vind dat je als ondernemer moet ervaren wat voor je kan werken, of niet. Ik stelde een vraag op Twitter, een vraag waarmee ik al maanden rondliep, en de volgende ochtend ging de telefoon… antwoord op mijn vraag. En ik was om.

Nu heb ik meerdere accounts, trouwe volgers, leuke nieuwe contacten, en klanten die via Twitter bij mij komen. Klanten die al het gevoel hebben dat ze me kennen, die me leuk genoeg vinden om me te volgen en een afspraak met me te maken, klanten die er al op vertrouwen dat ik verstand heb van wat ik doe. Dit blijken klanten te zijn die bij mijn communicatiestijl passen en die bovendien vaak al goed weten wat ik voor ze kan betekenen, omdat ze via Twitter ook al op mijn blog zijn gekomen.

Maar ik vind Twitter niet alleen maar een instrument om aan klanten te komen. Het is ook een bron van vermaak, informatie en gezelligheid. Wil ik iets weten, dan stel ik mijn vraag op Twitter. Vrijwel altijd volgt binnen no time een antwoord. Of het nu gaat om het nummer van Seasons dat ik had willen bewaren maar heb verknipt voor een moodboard, een vlek die niet uit het tapijt lijkt te verwijderen of betaalbare workshopruimte in Amsterdam..

In mijn enthousiasme heb ik meerdere collega’s Twitter op geholpen, en zelfs een benefiet workshop voor 10 ondernemers georganiseerd (zij betaalden aan het goede doel, en leerden in ruil de basis van het zakelijk Twitteren). Tijd om structureel aan de slag te gaan met Twitter en ondernemers… Vandaar dat ik nu workshops zakelijk twitteren voor beginners geef.

Wil je leren zakelijk twitteren, schrijf je dan in via nancy@kleurkleur.nl of door te reageren op dit blog. De workshops vinden plaats op woensdagochtend, van half 10 tot half 12, in Haarlem en op soms ook ’s avonds van 7 tot 9 uur. Na inschrijven ontvang je meer informatie.

Deze workshop vindt plaats op de volgende data, kijk in de Agenda of er nog plaatsen beschikbaar zijn.
Workshop data voor 2011:

  • 22 juni
  • 6 juli
  • 20 juli
  • 14 september
  • 28 september
  • 12 oktober
  • 26 oktober
  • 9 november
  • 23 november
  • 7 december
  • 21 december

Op de foto zie je een groep financiële dienstverleners. Allemaal open voor het idee om Twitter zakelijk in te zetten. Maar toch leek het moeilijk om geschikte onderwerpen te verzinnen. Tijdens de workshop ontstonden allemaal ideeën voor zinvolle tweets. Ik ben benieuwd..

Geef een reactie

