Metakids en Calimero…

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

Als ondernemer anno nu kun je er niet meer omheen. Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO), duurzaamheid, klimaatneutraal… een beetje ondernemer is ermee bezig. Maar hoe onderneem je als zzp’ers maatschappelijk verantwoord? Duurzaam is niet zo moeilijk.. papier en plastic scheiden, fair trade koffie, gerecycled papier. Wat je thuis doet kan ook op de zaak. Maar maatschappelijk verantwoord…?

Zelf had ik last van het Calimero-effect. Ik dacht dat ik als startend bedrijf niet interessant zou zijn voor het betere MVO-werk. Niets bleek minder waar. Het goede doel van mijn keuze reageerde bijzonder enthousiast. Niet alleen omdat ik financieel wilde bijdragen, maar vooral omdat ik als ondernemer een enorm netwerk heb. En dat netwerk wordt via mijn uitingen op mijn website, via emails, nieuwsbrief, blogs en tijdens netwerkbijeenkomsten gewezen op het bestaan van ‘mijn’ goede doel: Metakids.

Metakids is een stichting die meer onderzoek wil laten doen naar stofwisselingsziekten. Voor kinderen met een stofwisselingsziekte moeten behandelingen komen, zodat zij in de toekomst niet meer ziek hoeven te zijn. Ook moet de kwaliteit van leven van zieke kinderen verbeterd worden. Daarnaast wil Metakids door voorlichting meer bekendheid aan stofwisselingsziekten geven.

In overleg met Metakids heb ik gekozen voor het doneren van drie euro per advies. En dat is natuurlijk een constructie die voor iedere zzp’er geschikt is. Het zou mooi zijn als meer kleine ondernemers dit doen. Jaarlijks overlijden in Nederland meer kinderen aan een stofwisselingsziekte dan aan kanker. Onderzoek is echt nodig. “Als meer ondernemers Metakids gaan steunen slaan we twee vliegen in één klap… we krijgen meer bekendheid én er kan meer onderzoek gedaan worden”, aldus Marike Groenendijk, bestuurslid van Metakids.

Wil je meer weten? Ga naar www.metakids.nl.

This entry was posted in Uncategorized and tagged by Nancy Koornwinder. Bookmark the permalink.

About Nancy Koornwinder

Ik ben Nancy Koornwinder, Social Media expert. Met 10 Social help ik ondernemers hun bedrijf te laten groeien. Inmiddels heb ik zo ongeveer elk beroep voorbij zien komen.. van makelaar tot steigerbouwer en van spelontwikkelaar tot estate planner. Allemaal zagen ze snel resultaat. En daar doe ik het voor. Resultaat!

Geef een reactie

