Klein kleurverschil, groot verschil in warmte…

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

Soms kan een heel klein kleurverschil een enorm verschil in sfeer maken. Zo ook in dit geval. Voor een ingrijpende verbouwing wordt ik gebeld met de vraag of ik eens mee kon denken.

Bewoners en ik gaan om tafel om te bespreken wat de sfeer van het huis moet worden. Besloten wordt dat de wanden van de woonkamer een neutrale maar warme en gezellige kleur moeten krijgen. Gekozen wordt voor de kleur Archive van Farrow & Ball.

De kleur Archive lijkt vanaf het staaltje veel te donker. Gelukkig vertrouwen bewoners me voldoende om de gok te wagen. En gelukkig zijn ze super tevreden met het eindresultaat. De voornamelijk witte meubelen steken mooi af tegen de wanden. En de sfeer in huis is veel gezelliger en rustiger.

Archive kleurt in fel zonlicht naar bijna wit. In de schaduw is het een warme zandkleur. En bij schemer of weinig licht wordt het een donkere bijna bruine zandkleur. Doordat verf van Farrow & Ball krijtverf is, is deze heel mat. In combinatie met hoogglans houtwerk geeft dit een prachtig effect.

This entry was posted in kleur and tagged , , by Nancy Koornwinder. Bookmark the permalink.

About Nancy Koornwinder

Ik ben Nancy Koornwinder, Social Media expert. Met 10 Social help ik ondernemers hun bedrijf te laten groeien. Inmiddels heb ik zo ongeveer elk beroep voorbij zien komen.. van makelaar tot steigerbouwer en van spelontwikkelaar tot estate planner. Allemaal zagen ze snel resultaat. En daar doe ik het voor. Resultaat!

Geef een reactie

